שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

שימוש בטלפון נייד

תקנה 28 (א) לתקנות התעבורה

קובעת כי נהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או את הכידון בשתי ידיו כל עוד הרכב בתנועה , אולם רשאי להסיר יד אחת מההגה או מהכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה .

מכאן עולה כי קיימת  חובת אחיזת הגה בשני ידיים כל עוד הרכב בתנועה והנהג רשאי להסיר יד אחת ממנו לצורך ביצוע פעולת נהיגה כהחלפת הילוכים , או ביצוע פעולה אחרת לצורך פעולת הנהיגה .

תקנה 28(ב) (1) לתקנות התעבורה

 

קובעת כי בעת שהרכב בתנועה הנוהג ברכב לא יאחז בטלפון קבוע או נייד ולא ישתמש בהם אלה באמצעות דיבורית , ואף לא ישלח או יקרא מסרון .

מכאן עולה בצורה חד משמעית כי שימוש בטלפון נייד במהלך תנועה יהיה אך ורק באמצעות דיבורית.

 

" דיבורית " הינה התקן המאפשר שימוש בטלפון נייד בלא אחיזה בו ובלבד שאם ההתקן מצוי בטלפון והטלפון יונח ברכב באופן יציב המונע נפילתו .

הענישה בגין עבירה זו הינה קנס 1000 ₪ ו-8 נקודות . לאור מגוון הנסיבות לרישום הדו"ח בגין שימוש  בטלפון הנייד במהלך תנועת הרכב , נאלצים בתי המשפט לתעבורה להתמודד עם שאלות הנוגעות למהות האיסור  "שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה " וזאת לאור הפסיקות השונות מבתי המשפט השונים בעניין זה.

לפיכך אם נרשם כנגדכם דו"ח בגין שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה יש הצורך להיוועץ עם עו"ד לתעבורה המתמחה בתחום זה .

 

יעוץ ע”י עורך דין הבקיא בתחום התעבורה יסייע לך בהתמודדות מול התביעה ובית המשפט.

אין במידע לעיל ובאתר משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי או תחליף לכך; ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם כמו כן התוכן באתר לא מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, ויש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו מתיישן.