תאונות דרכים קטלניות

תאונות דרכים קטלניות הן אירועים טראגיים קשים מלהכיל. מעגל הנפגעים הינו רחב. ראשית לכל ישנו האדם שנהרג בתאונה וסביבו המעגל המשפחתי שלו. בהתאם לסוג התאונה, אם מעורב צד פוגע הרי שמתקיים גם מעגל של הצד הפוגע ומשפחתו. משרד עו”ד יעקב ידגר מתמחה ביעוץ למשפחות  נפגעי תאונות דרכים ובייצוג חשודים ונאשמים, החל משלב החקירה במשטרה והמעצר, וכלה בייצוג משפטי בהליך העיקרי שלאחר הגשת כתב האישום.

תאונות דרכים קטלניות מהלך האירועים:

 

תאונות דרכים קטלניות, מיד עם התרחשותן ייפתח כנגד הנהג הפוגע הליך פלילי ותתנהל בעניין חקירה משטרתית. מדובר בהליך שתחילתו קודמת לדיון המשפטי. אם יעלה  מחקירה ראשונית של הבוחן/המשטרה, כי קיימות ראיות לכאורה המקיימות יסוד סביר להניח, כי יוגש כתב אישום (כ”א) כנגד הנהג החשוד, ייפסל רישיונו של הנהג החשוד ע”י קצין משטרה, לאחר שימוע,  ל- 90  יום ורכבו של הנהג החשוד ייתפס ע”י המשטרה.

התביעה תעתור בהמשך לפסילה עד תום ההליכים. הנהג החשוד, בתאונת הדרכים הקטלנית,  ייחקר באזהרה וייעצר או ישוחרר בערבות. תיק תאונת דרכים בה נהרג אדם מנוהל ומתבצע ע”י בוחן תאונות דרכים של משטרת ישראל מתחילתו ועד להמלצה בתיק והעברתו לפרקליטות .

בוחן תאונות דרכים

הבוחן הינו עד מומחה, אשר מגיע לזירת התאונה אוסף ומתעד ממצאים. הוא בוחן את כלי הרכב המעורב, את הזירה, את שדה הראיה, מידת הראות ומזג אוויר. הוא מבצע ניסויים רלוונטיים לסוג התאונה, מצלם את הזירה, חוקר עדים ואת המעורבים בתאונה. עם סיום חקירת הבוחן המשטרתי, תיק החקירה מועבר לפרקליטות על ידי המשטרה לשם הגשת כ”א כנגד הנהג המעורב. במקרים בהם אין אשמה לנהג הפוגע, רישיונו יוחזר והתיק יומלץ לגניזה.

קרא עוד: תאונות דרכים

יעוץ ע”י עורך דין הבקיא בתחום התעבורה יסייע לך בהתמודדות מול התביעה ובית המשפט.

 

במקרה והנך מעורב/ת בתאונת דרכים רצוי שתפנה למשרדנו ליעוץ.

אין במידע לעיל ובאתר משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי או תחליף לכך; ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם כמו כן התוכן באתר לא מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, ויש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו מתיישן.